Езикови задачи, свързани с нови думи, чужди думи, диалектни думи и фразеологизмиЛора Микова

Файлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани със значението на нови думи, диалектни думи и фразеологизми, както и с произхода на чужди думи. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.

 за упражнения в клас, за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
задачи 7. клас, 8. клас, 9. клас, 10. клас, 11. клас, 12. клас

Езикови задачи, свързани с нови думи, остарели думи, диалектни думи и фразеологизмиЛора Микова

Файлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани със значението на нови думи, остарели думи, диалектни думи и фразеологизми. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.

 за упражнения в клас, за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
задачи 7. клас, 8. клас, 9. клас, 10. клас, 11. клас, 12. клас

Езикови задачи, свързани с нови думи, диалектни думи, фразеологизми, пароними и произход на думиЛора Микова

Файлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани със значението на нови думи, диалектни думи и фразеологизми, както и с пароними и произход на думи. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.

 за упражнения в клас, за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
задачи 7. клас, 8. клас, 9. клас, 10. клас, 11. клас, 12. клас

Езикови задачи, свързани с нови думи, диалектни думи, фразеологизми, произход на думи и правописЛора Микова

Файлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани със значението на нови думи, диалектни думи и фразеологизми, както и с произход на думи и правопис. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.

 за упражнения в клас, за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
задачи 7. клас, 8. клас, 9. клас, 10. клас, 11. клас, 12. клас

Езикови задачи, свързани с нови думи, остарели думи, диалектни думи, фразеологизми и правописЛора Микова

Файлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани със значението на нови думи, остарели думи, диалектни думи и фразеологизми и правопис. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.

 за упражнения в клас, за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
задачи 7. клас, 8. клас, 9. клас, 10. клас, 11. клас, 12. клас

Пет теста за 4. клас по модела на националното външно оценяванеЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Тестовете са структурирани изцяло по модела, зададен от Министерството на образованието и науката. Вторият компонент е съставен от въпроси с отворен и затворен отговор по български език и литература, опиращи се на втори, допълнителен текст. Критериите също са съобразени с тези, прилагани досега при външното оценяване след IV клас.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас по модела на матуратаЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Тестовете следват модела на матурата, зададен от Министерството на образованието и науката. Вторият компонент съдържа 11 въпроса по български език и по литература.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка и 10 въпроса по езикознаниеЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста съдържат по 10 въпроса само от сферата на езикознанието, като не са базирани върху предварително зададен текст.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознаниеЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста базират част от своите въпроси върху първия компонент, т.е. върху текста на диктовката. Всичките 10 въпроса са свързани с изучаваното в IV клас по български език.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознаниеЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста се основават на текста за диктовка, като включват и допълнителни въпроси. Общият брой въпроси от втория компонент е 10, като всички те са изцяло обвързани с материала по български език.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознание и литературознаниеЛора Микова

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста се състоят от дванайсет тестови задачи, включващи езиковедски и литературни въпроси. Включен е един текст – този на диктовката, като част от въпросите от втория компонент се базират именно на него.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

ДиктовкаЛора Микова

Диктовката е откъс от „Уча български език в трети клас“ с автор Неда Петрова. Предоставя се като звуков файл. Приложено е описание на възможни грешки с кратки обяснения. Диктовката е част от кампанията „Написаното остава. Пиши правилно!“ за 24 май 2019 г.

 за групова извънкласна работа, за упражнения в клас
 компютър
материали за учителя всички възрасти